יום שני, 30 בספטמבר 2013

נדל"ן בארה"ב



כיצד המשבר הכלכלי השפיע על המצב של נדל"ן בארה"ב?
אם יש שוק שעבר תנודות משמעותיות בשנים האחרונות, זהו ללא כל ספק שוק נדל"ן בארה"ב. למרות שהשוק עדיין נחשב מניב במיוחד לכל הדעות, חשוב מאד להבין כיצד התנאים בו השתנו בעת האחרונה, וזאת בעקבות המשבר הכלכלי שעבר על ארצות הברית בשנים האחרונות. בעבר, כל מי שרצה לרכוש נדל"ן בארה"ב היה יכול לקבל תנאים מעולים, ללא כל מקדמות, בריבית נמוכה, ועל כן רוב תושבי ארה"ב כמעט ולא שכרו בתים - אלא בעיקר קנו וקנו, עד אשר הגיע המשבר הכלכלי הגדול.
נדל"ן בארה"ב
  מה קרה אחריו?
מה שעשו אנשים במשבר הכלכלי היה פשוט מאד, הם לא עמדו בתשלומי המשכנתא שלהם, וכך הנכסים שלהם עוקלו. בניגוד לנהוג לחשוב, אף בנק לא מתלה יותר מידי מהרעיון של עיקול, אלא הוא תמיד מעדיף פשוט לקבל את הכסף בחזרה. כעת, הבנקים נותרו עם שפע של נדל"ן בארה"ב, שהם היו צריכים להיפטר ממנו ולכן הם הציעו אותו במחירים נמוכים במיוחד. כך בעצם נוצרה הירידה המשמעותית במחירים של נדל"ן בארה"ב.

משקיעים נכנסים לתמונה
בנקודה הזו שלאחר פרוץ המשבר, נכנסו שפע של משקיעים זרים לתוך השוק של נדל"ן בארה"ב. הפיתוי לרכוש נדל"ן במחירים זולים הוא כמובן גבוה מאד, מתוך המחשבה שלאחר המשבר, אנשים ירצו שוב לקנות דירות ונדל"ן עסקי, ולכן יהיה אפשר להשכיר את הנכס או למכור אותו ברווח גבוה. למרות זאת, חשוב מאד לזכור שלא כל נכס שנמכר בזול - בהכרח יהיה משתלם בהמשך.

חשוב מאד לבצע בדיקה
לפני שאתם ממהרים לרכוש נדל"ן בארה"ב במחיר שנראה מחיר מציאה, כדאי מאד לראות האם יש לו בכלל ביקוש. לא כל דירה בפריפריה האמריקאית שנמכרת במחיר מגוחך, היא דירה שתוכלו למכור במחיר זול, ובוודאי שלא להשכיר (בארה"ב אופציית השכירות הפרטית לא תמיד נפוצה). במקום זה, כדאי להשקיע בנדל"ן מניב באמת כמו נדל"ן עסקי שאמנם עולה יותר - אבל גם נחשב לאפיק הרבה יותר בטוח להשקעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה