יום שישי, 5 בפברואר 2016

לימוד בעזרת פורום gmat



פורום gmat מבחן הוא כתוב בשפה באנגלית והינו בן לאומי. פורום gmat מבחן קבלה לתואר שני במנהל עסקים במדינת ישראל ובמבחר מדינות ברחבי העולם. במדינת ישראל ישנם כיום שש עשרה מוסדות עם מסלול תואר שני במנהל עסקים וכמעט כולם מחייבים ציון במבחן פורום gmat, אבל ברובם ניתן לקבל פטור על סמך לימודים קודמים, הווה אומר – תואר ראשון בהצטיינות, תואר שני אחר וכדומה. רובם מסתפקים בציון החלק הכמותי בלבד או שמקנים לו משקל רב יותר. המוסדות במדינת ישראל לא לוקחים בחשבון את הציון של החיבורים. הציון בין שקלול התואר הראשון, שגם הוא מרכיב בתנאי הקבלה לתואר שני, לבין מבחן פורום gmat משתנה ממוסד אקדמי אחד לרעהו. אוניברסיטאות אשר מחזיקות בתכניות מיוחדות, כמו למשל – תכנית למנהל עסקים למנהלים בכירים, לא מחייבים את המועמדים במבחן ה- GMAT או בציון סף כל שהוא. בדומה לכך, רוב המכללות האקדמיות, כמו המכללה האקדמית נתניה והמכללה למינהל, מחייבות ציון GMAT, אבל ציון זה נמוך למדי. כיום נבחנים במדינת ישראל כ- אלפיים חמש מאות סטודנטים בשנה במבחן זה, רובם במטרה ללמוד בישראל ורק כמה מאות פונים ללימודי מנהל עסקים בחוץ לארץ.




מבחנה מבחן ה- GMAT -
* חשיבה משולבת – חלק חדש, אשר נכנס למבחן לקראת סוף שנת 2012 והחליף את אחד החיבורים. בחלק הזה ישנן שנים עשר שאלות מארבעה סוגים שונים (Multi table analysis, graphics interpretation, multi-source reasoning, and two-part analysis) הציון בחלק זה נע בין אחד ל- שמונה והוא מתקבל בנפרד. בחלק זה מוקצבות לכם שלושים דקות בלבד ואין קנס על תשובות אשר לא סומנו.
* חלק מילולי – ארבעים ואחת שאלות בסגנון אמריקאי, הזמן המוקצב הינו שבעים וחמש דקות. בחלק זה שלושה סוגים של שאלות – הסקה לוגית, הבנת הנקרא ותיקון משפטים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה