יום רביעי, 4 במאי 2016

כיצד מגישים תביעת אובדן כושר עבודה



תביעת אובדן כושר עבודה נועדה בכדי לספק לתובע הכנסה קבועה לכל החיים
אנשים רבים מבוטחים כנגד אובדן כושר עבודה, וזכאים לקצבאות מחברות הביטוח במקרים בהם אכן הוכח אובדן כושר עבודה, אולם התביעה עלולה להיות ארוכה ומייגעת, וחברות ביטוח רבות מקשות על המבוטחים בתהליך.

אז כיצד מגישים תביעת אובדן כושר עבודה?
·         פנייה לעורך דין: במידה והנכם סבורים כי בידכם עילה לתביעת אובדן כושר עבודה, חשוב שתפנו בהקדם לעורך דין בכדי שיוכל לסייע לכם בתהליך. היות ומדובר בתהליך מורכב יחסית בתחום המשפטי, כדאי לפנות לאיש מקצוע ולא לנסות להגיש את התביעה לבד. כמו כן, על תביעת אובדן כושר עבודה חל חוק התיישנות בן שלוש שנים, ולכן חשוב לפעול מהר ולא להתמהמה. 

·         פניה לביטוח לאומי: ביטוח לאומי הינו הגוף במדינה אשר קובע את רמת אובדן כושר העבודה ואת סוגו- האם הוא רק בתחום העיסוק שלכם, האם הוא בכל תחומי העיסוק וכדומה. הכרתו של ביטוח לאומי במצבכם חשובה לשם המשך התביעה. 



·         הגשת המסמכים הנדרשים לחברת הביטוח: כל חברת ביטוח דורשת מסמכים שונים עבור תביעת אובדן כושר עבודה, וכן התהליך המתרחש בכל חברה שונה במקצת. חשוב לברר למול נציגי החברה, באתר האינטרנט או בפוליסת הביטוח שלכם כיצד בדיוק יש להגיש תביעת אובדן כושר עבודה מולם, ולפעול בדיוק לפי ההוראות. 

·         הגשת התביעה לבית המשפט: חברות רבות יוצאות למלחמת התשה בכדי לעקב את התובעים עד תום תקופת ההתיישנות. במידה והנכם רואים כי חברת הביטוח מעמיסה עליכם קשיים בכדי למנוע מכם לקבל את המגיע לכם, פנו בהקדם בתביעה אזרחית למערכת בתי המשפט, אשר תחייב את החברה לממש את זכויותיכם וכן תדחה את תקופת ההתיישנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה