יום רביעי, 11 במאי 2016

כלב נשך אותי- מה עושים?



מקרים של נשיכת כלב אינם נדירים, ואנשים רבים ננשכים מידי שנה
בין אם הנכם מגדלים כלב בעצמכם או יוצאים לטיול בטבע, אתם עלולים להינשך על ידי כלב, וחשוב לדעת כיצד לטפל נכון בנשיכה כזאת בכדי לצמצם את הנזק ולמנוע הידבקות במחלות או זיהומים.

מספר פעולות פשוטות יכולות לצמצם את הסיכון לזיהום והידבקות במחלות
·         שטיפת האזור: כלב נשך אותי - חשוב לשטוף היטב את האזור הפגוע עם הרבה מים וסבון או בעזרת חומר דטרגנטי כגון "סביעור". שטיפת האזור מסייעת בניקוי הפצע ומפחיתה את הסיכוי להתפתחות זיהום. כמו כן, שטיפה טובה של האזור יכולה לסייע במתן טיפול רפואי לאחר מכן וחוסכת את הצורך בניקוי האזור בשלב מאוחר יותר. 



·         פניה לגורם מסייע: גם אם ננשכתם על ידי כלבכם או אם ננשכתם על ידי כלב זר, חשוב לפנות לגורמים המוסמכים לטפל בפציעה שכזאת- מגן דוד אדום, מרפאת קופת חולים, רופא פרטי או חדר מיון לשם קבלת טיפול רפואי. גורמים אלו יוכלו לסייע לכם במתן טיפול רפואי הולם, וצמצום הנזק הנגרם על ידי הנשיכה. במקרים רבים יהיה צורך במתן תרופות, אנטיביוטיקה, משככי כאבים או ביצוע תפרים, ולכן חשוב לפנות לגורמים אלו ולא לנסות לטפל בבעיה לבד. 

·         איתור בעל החיים: במידה והנכם מסוגלים לכך, כדאי לאתר את בעל החיים שנשך אתכם בכדי לברר באילו חיסונים הוא מחוסן במידה ומדובר בכלב בית, ובכדי לכלוא אותו במידה ומדובר בכלב משוטט.

חשוב לקבל טיפול רפואי בהקדם ועבור כל נשיכה או שריטה
כלבים מעבירים מחלות רבות באמצעות נשיכה או שריטה, ולכן חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי גם כאשר הפצע שטחי וגם במידה והנשיכה בוצעה על ידי הכלב האישי שלנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה