יום חמישי, 31 באוגוסט 2017

מי נותן הלוואות חוץ בנקאיות?



הלוואות חוץ בנקאיות ניתנות על ידי חברות אשראי, חברות ביטוח וחברות פרטיות. בניגוד להלוואות רגילות מהבנק, אלו הלוואות שבדרך כלל לא קשורות לחשבון העובר ושב. היתרון של הלוואות מן הסוג הזה הוא שניתן לקחת אותן גם בלי העמדת ערבים ובטחונות ולכל מטרה. מצד שני, קיימים הבדלים מסוימים בין הגופים שמציעים הלוואות חוץ בנקאיות ושווה להכיר אותם.

חברות אשראי מציעות הלוואות חוץ בנקאיות ללקוחות כל הבנקים. בחלק מהמקרים עשויה חברת האשראי להעניק הטבות ללקוחות שיש להן כרטיס אשראי, אך זה לא הכרחי. לעומת זאת, חברות ביטוח נוטות להעניק את ההלוואות בתמורה לשעבוד קרן פנסיה או קרן השתלמות. אלו גם ההלוואות המשתלמות ביותר מחוץ לבנק ואותן אפשר לקחת למטרות מגוונות.




חברות פרטיות מציעות הלוואות חוץ בנקאיות לפי הנחיות בנק ישראל ומשרד האוצר. רוב החברות הפועלות בענף עושות זאת באופן חוקי, שקוף ונגיש אך כדאי לבדוק זאת מראש. היתרון של נטילת הלוואה מחברה פרטית הוא תנאי החזר גמישים, אך החיסרון הוא ריבית גבוהה.

חישוב הלוואות חוץ בנקאיות
כדאי לחשב כל הלוואה באמצעות מחשבון ייעודי. המחשבון מאפשר ללקוח להזין נתונים על גובה ההלוואה, גובה ההחזר החודשי המבוקש והריבית המוצעת. ניתן להשתמש בהלוואה בשביל להשוות בין מקורות מימון של חברות שונות, או לנצל את הנתונים לטובת מיקוח ומשא ומתן. בנוסף, רצוי לערב אנשי מקצוע כמו רואי חשבון במקרה של דילמה או התלבטות.

בסופו של דבר, הדרך הנכונה לקחת הלוואות חוץ בנקאית היא להתאים אותן לצרכים האישיים. את זה אפשר לעשות רק אם בוחנים כל מקרה לגופו ומגדירים מראש את מסגרת התקציב. כדאי גם לבדוק מה ההחזר החודשי הרצוי ולפעול בהתאם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה