יום חמישי, 10 באוגוסט 2017

כל הסיבות בגללן כדאי להיות הנדסאי קול



הנדסאי קול שולט באופן מלא בתחומים רבים שקשורים לצלילים, סאונד והגברה. הוא מנהל מערכות הגברה קיימות ומעורב בשלבים שונים של עריכה, סאונד, מולטימדיה ותכנות. הדרישות ממנו מחייבות היכרות גם עם תוכנות מחשב מתקדמות והוא משפיע על היצירה המוזיקלית באמצעות שיטות הקלטה ומכשירי אפקטים. בנוסף, כדאי להיות הנדסאי קול בגלל אפשרויות תעסוקה רבות ומסלול קריירה שמשלב בין נטילת יוזמה ושכר גבוה. 

מי שמתלבט בין תכניות לימוד אך מתעניין בעולם הסאונד וההגברה צריך לדעת מה מרכיב את תכנית הלימודים של לימודי הנדסאות סאונד. ראשית, ברוב מסלולי הלימוד מקדישים את שיעורי המבוא לנושאים כמו מבוא למוסיקה, כלים אקוסטיים, עריכה מוזיקלית וכמובן תחזוקה של ציוד טכני. שנית, במסלולי הכשרה של הנדסאי קול מנסים לשלב בין הוראה בכיתה לבין התנסות בשטח וסדנאות מעשיות. את זה לומדים תוך כדי עריכת סאונד באמצעות מחשב ועל ידי שיעורים שמתמקדים במיקרופונים, סוגי צלילים, עיבוד צלילים והגברת שטח.



מה עושים אחרי שלומדים להיות הנדסאי קול?
כל הנדסאי קול יכול להחליט באיזה אופן להביא לידי ביטוי את ההכשרה והכישרון שלו. יש כאלה שמוצאים את עצמם מעניקים שירותי טכנאות סאונד לאולפני הקלטות ביתיים, לעומת אחרים שמשתלבים בענף התקשורת, הטלוויזיה, הפרסומות והקולנוע. כמו כן, ניתן לסיים את הלימודים ולקבל תעודת הנדסאי קול שמוכרת על ידי המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע.



הנדסאי קול בדרך כלל משתלב בחברות הפקה או מציע את השירותים שלו באופן עצמאי. הוא יכול גם לעבור בין משרות ותפקידים ולהרחיב את הכשרתו בתחומי לימוד קרובים. התחומים הכי רלוונטיים עבור הנדסאי קול הם תואר בקולנוע וטלוויזיה, לימודי הפקה ועריכה, לימודי תקליטנות ולימודי מוסיקה להוראת המקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה