יום ראשון, 19 במאי 2013

מתנות לעובדים, המדריך לבוס המבולבל



מתנות לעובדים, מדוע זה חשוב?
 
האמת היא, כי זה הוא אינו סוד כי מעסיקים רבים מעניקים מתנות לעובדים בעסק בהזדמנויות שונות כאלה ואחרות. למתבונן מבחוץ לא ממש ברור מדוע על בעל העסק להשקיע כסף ומשאבים על מנת לקנות מתנות לעובדים, אולם למעסיקים התשובה ברורה, שייכות והחדרת מוטיבציה בריאה אצל העובדים בעסק. 

הענקת מתנות לעובדים במועדים שונים במהלך השנה מגדילה את תחושת השייכות של העובד למקום העבודה, ומשפרת את היחסים בין העובד למעביד ללא כל צל של ספק. עובדים אשר זוכים למתנות מרגישים כי מישהו חושב עליהם מעבר לתלוש המשכורת הרגיל, ועל כן הם יתאמצו לייצר תפוקה טובה יותר בעבור הארגון שלהם – וזה בסופו של דבר יתרום תרומה לארגון כמו גם לכל אותם עובדים.

מתנות לעובדים בחגים – זה כל הסיפור

המסורת המקובלת ביותר היא לתת מתנות לעובדים בחגים, בעיקר בראש השנה או בפסח. כאשר מגיעה תקופה זו, בארגונים בעלי עובדים רבים קשה לבחור משהו אחיד בעבור כלל העובדים. לכן, בעבור מקרים מן הסוג הזה עומדות שתי אפשרויות עיקריות:
·         מתן כסף: מעסיקים רבים בוחרים לצ'פר את העובד בתוספת שכר חד פעמית כמתנה לחג.
·         מתן תלושים: מעסיקים רבים מתשמשים בתלושים על מנת להעניק מתנה לחג.
שתי אפשרויות אלו הן נייטרליות, ומקלות על בחירת מתנות לעובדים רבים. 



מתנות לעובדים ביום ההולדת

מסורת נוספת, מקובלת פחות מן החגים, אך קיימת, היא מתן מתנות לעובדים בימי הולדת. מתנות לעובדים לכבוד יום ההולדת מעניקים לעובד תחושת יחודיות בתוך הארגון. זו היא אינה מתנה קולקטיבית שכלל העובדים מקבלים אותה כמו מתנה לחג, אלא מתנה שניתנה בתאריך מיוחד וחשוב לעובד, ולכן מראה מידה גבוהה של אכפתיות והתחשבות.

מתנות לעובדים מצטיינים

לבסוף, ישנה המסורת של מתן מתנות לעובדים על עבודה מצטיינת. מתנות לעובדים מצטיינים הם דרך מעולה של המעסיק להעלות את המוטיבציה של כלל העובדים להגיע למצויינות בתפקידם ולזכות במתנה. חשוב שהמתנה מסוג זה תהיה מפתה ומיוחדת, על מנת לעורר את רצון העובדים לזכות בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה