יום שבת, 25 במאי 2013

קמהדע



מה עובר על חברת קמהדע?
אין כל צל של ספק כי חודש אפריל של שנת 2013 ייזכר תמיד בקרב ההנהלה של חברת קמהדע. בחודש זה, עברה החברה כמה טלטלות גדולות במיוחד, ללא כל עוררין - חלק טובות יותר וחלק טובות פחות. מצד אחד, הליך ההנפקה של קמהדע מול הנסדא"ק האמריקאי הולך וקורם עור וגידים. מן הצד השני הוכרז בקרב עובדי החברה על סכסוך עבודה, ומן הצד השלישי, תחזיות מקצועיות של כלל פיננסים החמיאו לחברה וצפו עבורה רווחים. על כן, מן הסתם חשוב לעשות קצת סדר בכל הנתונים על מנת להבין מה מצבה האמיתי של החברה נכון לנקודת זמן זו ומה קורה עם המניה שלה.

מה קורה עם ההנפקה של המנייה בבורסה בארצות הברית?
ראשית, נתמקד בהנפקה של קמהדע בבורסה האמריקאית. הרשות לניירות תערך בארה"ב אישרה באופן עקרוני את תהליך ההנפקה של מניית החברה, והחל מחודש מאי 2013, תתחיל החברה לשווק את עצמה בארה"ב, ותתחיל לאסוף משקיעים שונים. יש להניח כי בשנת 2014 כבר תתקיים הנפקה מלאה בנסדא"ק. מכל התהליכים השונים, זה הוא כמובן התהליך המורכב ביותר, אשר מן הסתם יכול להשפיע על החברה לטובה או לרעה, בהתאם לתגובות של השוק בארה"ב.



הכל על סכסוך העבודה
בחודש אפריל האחרון, הכריזו העובדים של קמהדע על סכסוך עבודה עם ההנהלה. הרקע לסכסוך הוא רצונם המיידי של העובדים להתאגד במסגרת חדשה של הסכם קיבוצי. העובדים מודעים היטב לכך כי החברה עומדת להנפקה בארה"ב, ורוצם כי במקרה של הפסדים זכויותיהם יובטחו. בהנהלת החברה מנסים לגבש בימים אלו פתרון מהיר, שכן הם עומדים לבדיקה מקיפה מצד גורמים פיננסיים בעולם, ומעוניינים לשדר עוצמה והחלטיות.

ומה התחזיות אומרות לגבי העתיד לבוא?
כאמור, חברת כלל פיננסים הוציאה לאחרונה תחזית אופטימית למדי בנוגע לחברת קמהדע. לפי התחזית, הנפקת החברה בשווקים הזרים יעשה לה רק טוב, והחברה תצליח להכפיל ואף לשלש את הרווחים שלה תוך שנה אחת בלבד, בהנחה שההנפקה תעבור בצורה חלקה. עם זאת, כדאי להמתין ולשמוע תחזיות נוספות הנוגעות לחברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה