יום שבת, 25 במאי 2013

עבירות מין



עבירות מין הן מעשים בעלי אופי מיני הנעשים בניגוד לרצונו של האדם שכלפיו מבוצע המעשה. עבירות מין יכולות להיות מסוג של מגע פיזי, התערטלות בפומבי ואף אמירות בוטות בעלות אופי מיני הפוגעות באדם שכלפיו נאמרו או נכתבו המילים. בעידן האינטרנט גם העלאת סטטוסים בעלי אופי מיני כלפי מישהו באתרים כמו פיסבוק יכולים להיחשב כעברות מיניות.
סוגים שונים של עבירות מין
עבירות המין מחולקות לכמה רמות שונות. העבירות מן הסוג החמור ביותר הן תקיפות פיזיות נגד הקורבן ועבירות פחות חמורות יכולות להיחשב כמעשים מגונים או אמירות מיניות בוטות. כאשר הקורבן לעבירות אלה הוא קטין נחשבות העבירות חמורות הרבה יותר, או כאשר נעשה שימוש באלימות ובכוח לשם ביצוע העבירות.



החוק למניעת הטרדה מינית שחוקק בשנת 1998 מגדיר את העבירות שנחשבות לעבירות מין באופן הבא:
אונס – עבירת מין מוגדרת כאונס כאשר מתבצעת בעילת אישה ללא הסכמתה, תוך השגת הסכמתה באופן של מרמה או ניצול מצב של עילפון וכדומה, כאשר האישה היא קטינה מתחת לגיל 14, או מתוך ניצול מחלת נפש או לקות שכלית של הקורבן וכיוצא באלה. העונש על עבירות אינוס הן מאסר של 16 ועד 20 שנה במידה והאונס בוצע בנסיבות מחמירות.
בעילה אסורה בהסכמה – כאן מתייחס החוק למצב שהאישה נתנה את הסכמתה, אך זו אינה כשרה בעיני מערכת המשפט, כגון: קיום יחסי מין עם קטינה מתחת לגיל 16 שאינה נשואה לבועל, על ידי ניצול מרות כלפי קטינה או כלפי אישה בוגרת. העונש הקבוע בחוק הוא בין 3 ל 5 שנות מאסר.
מעשה סדום – עבירות אלה מתייחסות לביצוע מעשים מיניים באדם דרך הפה או פי הטבעת שלו כאשר הדבר נעשה בקטין מעל גיל 14 ומתחת לגיל 16, באדם שמעל גיל 16 תוך ניצול יחסי מרות, או בבגיר מתוך ניצול יחסי מרות. העונש על עבירות אלה יכול לנוע בין 3 ועד ל20 שנות מאסר בפועל.
מעשה מגונהעבירות מין מסוג זה מתייחסות לכל פעילות מינית שאיננה בעילה כשהיא מתבצעת ללא הסכמת שני הצדדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה