יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

הרמת סינוסים



מדוע צריך לעתים לבצע הרמת סינוסים?
לכשעצמה, הרמת סינוסים איננה מהווה טיפול עצמאי. אין מקרה כל שהוא, ארש בו אדם ירצה פשוט לבצע הרמה ודחיקה של הסינוסים שלו בלסת העליונה מן הסתם. אז מדוע בכל זאת צריך לבצע את הטיפול הנ"ל? חשוב להבין, כי הטיפול של הרמת סינוסים קשור בטיפול של השתלת שיניים. כידוע לכם, בטיפול הנ"ל יש להחדיר שתל דנטאלי ישירות לתוך עצם השן. על השתל להיקלט היטב במקום הזה, ורק לאחר מכן, מתקינים על גבי השתל את הכתר. אז איך זה קשור בכלל לסינוס?

דורש כמות של עצם שן לצורך השתלה מוצלחת
כדי להבין את הקשר בין השתלת שיניים לבין הרמת סינוסים, יש להבין את תהליך ההשתלה עצמו. דמיינו כי ההחדרה של השתל לתוך עצמם השן, היא ממש כמו התקנה של בורג בתוך הקיר. כדי שהבורג ייקלט היטב, הקיר צריך להיות עבה, יבש, ובעצם לדאוג שהבורג ישב בתוכו בצורה מקובעת לחלוטין. אבל מה יקרה אם הקיר עצמו דק ורטוב? הבורג לא יחזיק מעמד - ופשוט ייפול, או יצא מהצד השני של הקיר.

הרמת סינוסים

שומרים על בריאות הפה בצורה מוקפדת ביותר
על כן בעצם, צריך לעתים לבצע תהליך הרמת סינוסים. במצב של חניכיים בריאות, מעל לשיניים שלנו בלסת העליונה יש אכן כמות מספקת של עצם השן, שגם מחזיקה את השן היטב מקובעת במקומה. אולם לעתים קרובות, כשהשיניים נושרות בגילאים מבוגרים, הדבר קורה עקב הידלדלות של עצם השן. במצב כזה כיד לבצע את השלת השיניים, ברור שאי אפשר להכניס את השתל לתוך עצם השן - שכן זו נסוגה אחורה, ובמקום זה הסינוסים פשוט תפסו את מקומה.

ועל כן יש לבצע את ההרמה
מהסיבה הזו, חשוב מאד לבצע לעתים הרמת סינוסים לפני שמבצעים את השתלת השיניים. הדבר בעצם גורם לכך שתהיה לכם כמות מספקת של עצם שן אשר תתקע במקומה, ולתוך העצם הזו יהיה אפשר לאחר מספר חודשים, להתקין את השתל הדנטאלי, ואתם תוכלו לקבל שחזור מלא ואיכותי של השיניים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה