יום שישי, 18 באוקטובר 2013

תביעות נזיקין



על פי החוק במדינת ישראל כל אדם הנפגע או ניזוק על ידי רשלנות או פגיעה גופנית זכאי לקבל פיצוי כספי כל שהוא מן האחראי על הנזק. תביעות נזיקין על פי החוק יכולות להיגרם מנזק כזה או אחר אשר נעשה באמצעות בעל חיים, כמו נשיכת כלב, נזק גופני כתוצאה מתקיפה, הטרדה או הסגת גבול. כמו כן, תביעות נזיקין בגין רשלנות אשר מן הסתם עושה עוול לנפגע, וכוללת לא רק רשלנות פיזית כל שהיא כמו פגיעה בעבודה או בבית הספר, אלא גם לשון הרע או אחריות למוצר פגום כל שהוא אשר גרמו לנפגע נזק בגין הרשלנות. על פי החוק בעת הגשת תביעות נזיקין יש להוכיח בבית המשפט את הנזק אשר נעשה בפועל הלכה מעשה.
 
הוכחת תביעות נזיקין
המטרה בתביעות נזיקין היא לקבל פיצוי כספי בשל הנזק אשר נוצר לנפגע בגוף, ברכוש ואף במקרים שונים כאלה ואחרים של נזק נפשי. על מנת להגיש תביעת נזיקין ולקבל את הפיצוי הדרוש, על עורך דין נזיקין המומחה בסוג של התביעה, להוכיח כי אכן קיים נזק אשר נוצר בעקבות הפגיעה. נזק ברכוש יכול להיות מוכח על ידי שמאי רכוש או מקרקעין למשל, ונזק פיזי על ידי רופאים מומחים שונים. יש לציין את העובדה כי ללא הוכחת נזק ממשי לא ניתן להגיש תביעות נזיקין כל שהן. 




פגיעה אשר גרמה לנזק לפי החוק
נזק הנגרם לגוף או לרכוש בעקבות התנהגות אשר גרמה לנזק בקרב אנשים פרטיים או גופים שונים, חייבים לתת את הדין ולפצות את הנפגע על פי החוק כל עוד הוכיח את הפגיעה. הנתבע חייב יהיה על פי החוק לפצות באופן כספי את מגיש התביעה אשר נפגע כאשר נפתח תיק של תביעת נזיקין מן הסתם.

צריך קשר סיבתי מוכח
על עורך הדין לתביעות נזיקין להוכיח קשר סיבתי בין הפגיעה לבין הנזק. ההוכחה כי הנפגע לא היה זה אשר גרם לנזק בעצמו וכי האחריות לנזק אינה שלו. לפיכך חובת ההוכחה מאוד חשובה במקרים של תביעות נזיקין.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה