יום שישי, 18 באוקטובר 2013

עו"ד פלילי



החוק הפלילי של מדינת ישראל מכיל בתוכו מגוון רחב מאד של עבירות אשר נכנסות לקטגוריה של עבירות פליליות על כל המשתמע מכך. מדובר על תחום לא פשוט כלל וכלל אשר בסופו של דבר יכול לחרוץ גורלות בצורה לא פשוטה לכל הדעות.
בין השאר אחד מן התחומים אשר בהם עוסק עו"ד פלילי הוא תחום עבירות הסמים. החוק אשר מאגד את כל תחום עבירות הסמים בארץ מכונה "פקודת הסמים המסוכנים". חוק זה אוסר על צריכת סמים, שימוש בסמים, סחר בסמים, יבוא סמים וגידולם, ייצור סמים, צריכת סמים לקטינים וכיוצא באלה. למרות שבמדינת ישראל אין חלוקה של סמים לרמות שונות של חומרה (בניגוד למדינות אחרות בעולם), הרי שבפועל בתי המשפט מתייחסים לסוג הסם מתוך הבחנה בין סמים קשים לסמים קלים.
חשוב לדעת כי כל פעולה לייצור סמים או הכנתם, הפקתם, אחזקתם או שימוש בהם בכל סוג שהוא ושלא כדין אסורה על פי החוק בישראל. גם סחר בסמים, תיווך בין סוחרי סמים ללקוחות, העברת סמים מאדם לאדם או הדחתם של קטינים לשימוש בסמים נחשבים לעבירות בתחום הסמים ונידונים על פי פקודת הסמים המסוכנים.


עו"ד פלילי למקרים של עברות סמים
כמו בכל עבירה פלילית אחרת גם כאשר אתם נתפסים או חשודים בעבירות סמים יש להתייעץ עם עו"ד פלילי כדי להבין את מצבכם, שכן לא כל עבירת סמים דינה דומה. האבחנה העיקרית בחוק בעניין עבירות סמים מתייחסת להיקף העבירה, כמות הסמים המעורבים והשימוש שנעשה בהם – למטרות צריכה אישית או למטרות מסחר. בהינתן שאתם לא סוחרי סמים מוכרים למשטרה ונתפסתם עם כמות סם קטנה יוכל עו"ד פלילי לבקש מחילה עבורכם במידה וזו הפעם הראשונה שנתפסתם.
עונשים
בהתאם להתייחסות בית המשפט לנתוני העבירה הכוללים את כמות הסם המעורבת, והשימוש שנעשה בהם כך הוא גם מחמיר או מקל על מבצעי העברה. עבירות סמים למטרות מסחריות כמו סחר בסמים דינם מגיע עד לעשרים שנות מאסר בפועל בעוד שביצוע עברת סמים לשימוש אישי מוביל לעונש של עד 3 שנים בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה