יום שני, 21 באוקטובר 2013

השתלות שיניים



איך עוברים את התהליך של השתלות שיניים בהצלחה?

האמת היא כי בשנים האחרונות אנו עדים לכך כי השתלות שיניים הופכות ליותר ויותר פופלאריות בקרב כל מי שזקוק לפתרון מן הסוג הזה לשיקום הפה. הטיפולים של השתלות שיניים נחשבים כיום לטיפולים מעולים. אחוז ההשתלות שעוברות בהצלחה ללא סיבוכים הוא גבוה מאד, ובקרב אוכלוסיות בריאות הוא עומד על יותר מ95% מההשתלות. אי אפשר להתעלם מכך שטיפולים של השתלות שיניים נתנו תקווה חדשה לאנשים שלא חשבו שהם יוכלו ליהנות יותר משיניים בריאות וחזקות כמו בעבר.

הטיפולים הללו נותנים מענה לאנשים שעבור חבלות באזור הפה, וכן לאנשים אשר סובלים מתופעה של נשירת שיניים עקב היחלשות שורש השן. עם זאת, מדובר על טיפולים שהם גם מורכבים למדי - אז איך מגבירים את הסיכויים להצלחתם?

השתלות שיניים
 
כמה צעדים שיש לעשות

ראשית, לפני טיפולים של השתלות שיניים כדאי מאד לשנות הרגלים שיכולים לפגום באזור הפה. אם אתם מעשנים - זו יכולה להיות סיבה מצוינת להפסיק לעשן, שכן בקרב מעשנים סיכויי ההצלחה של השתלות שיניים פוחתים ב10% לפחות, ולכן כדאי להימנע מעישון, ולו רק בתקופה הקצרה שבאה לפני ההשתלה. 

כמו כן, חשוב מאד שתגיעו רגועים לטיפולים של השתלות שיניים. אמנם השתלות שיניים מורכבות, אך אחוזי ההצלחה כאמור הם גבוהים. חלק מהאנשים נמנעים מלפנות לטיפולים הללו, בעיקר עקב החשש שלהם מטיפולים רפואיים מורכבים, ובפרט מטיפולי שיניים. אם יש לכם חרדה מהטיפולים הללו, כדאי לפנות לרופא מתאים שיוכל לספק לכם את האמצעים המרגיעים. ניתן כיום לעבור השתלות שיניים תחת טשטוש ואף תחת הרדמה מלאה. כך אתם לא תרגישו דבר ולא תהיו בהכרה - ותהיו שלווים לחלוטין, וכשתתעוררו הטיפול כבר יסתיים.

מה עושים אחרי הטיפול?
לרוב, אחרי טיפולי השתלות שיניים אתם תקבלו הוראות מרופא השיניים שלכם כיצד לנהוג, מה כדאי לשתות ולאכול, ממה יש להימנע, כמה זמן תהיה תקופת השיקום, וכיו"ב. הרופא גם יספק לכם משככי כאבים מתאימים, כדי שתוכלו להמשיך ולתפקד אחרי הטיפול. מומלץ מכל מקום, לקחת מספר ימי חופשה לאחר הטיפול להתאוששות בבית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה