יום שבת, 26 באוקטובר 2013

הלוואות לסטודנטים



מי נותן הלוואות לסטודנטים?
האמת היא כי מכיוון שכיום שוק ההלוואות פתוח לתחרות בין הגופים השונים כדוגמת הבנקים וגופים חוץ בנקאיים שונים, ומכיוון שסטודנטים מזוהים על ידי גופים אלה כלקוחות מועדפים ללא כל צל של ספק מסיבות מובנות, הרי שמן הסתם נראה כי ישנה תחרות רבה ביניהם על כיסו של הסטודנט וכל זאת מתוך כוונה "לדוג" אותו כאשר הוא צעיר ובתחילת דרכו, ואז להפוך אותו ללקוח קבוע להמשך חייו על כל המשתמע מכך הלכה למעשה בהמשך הדרך.
יש לציין בהקשר זה את העובדה, כי בגלל תנאי התחרות בין הגופים השונים הפכו הלוואות לסטודנטים מאד אטרקטיביות ללא כל עוררין, אבל על הסטודנט לשאול את עצמו האם הוא באמת זקוק להלוואה או שיוכל להסתדר גם בלעדיה. וזאת מכיוון שהלוואות, עד כמה שהן יכולות להיות נוחות, צריך להחזיר.
הגופים המלווים
אם בכל זאת החלטתם שאתם זקוקים להלוואה למימון שכר הלימוד או למימון המחייה בתקופת הלימודים יש לכם כמה אפשרויות לקבלת הלוואות לסטודנטים:
הבנקים – גופים אלה מוכרים לכולנו והם עושים הכל כדי לזכות בחשבונו של הסטודנט כבר בגיל צעיר מתוך ראייה לעתיד. הבנקים מעמידים הלוואות לסטודנטים בריביות מאד נמוכות ובתנאי החזר הנפרשים לאורך תקופת הלימודים כולה ואף לאחריה. הבנק רואה בסטודנט השקעה כדאית מבחינתו לטווח הארוך.
חברות חוץ בנקאיות – גם גופים אלה גילו את הפוטנציאל של אוכלוסיית הסטודנטים ומאותן סיבות. חברות האשראי מעניקות הלוואות לסטודנטים בתנאים מעולים ובריביות נמוכות וכך גם חברות הביטוח המעוניינות להפוך את הסטודנטים ללקוחות שלהם בענייני ביטוח שונים בעתיד.
גופים נוספים – מעבר לגופים הפיננסיים ישנם גופים נוספים שמעמידים הלוואות לסטודנטים כמו עיריות ומועצות מקומיות המעניקות הלוואות לסטודנטים תושבי המקום בכוונה לגרום להם להישאר במקום גם לאחר תקופת הלימודים. ישנם גם גופים המעניקים מלגות מסוגים שונים לסטודנטים על פי קריטריונים שונים שמומלץ לבדוק גם אותם.
חשוב להזכיר כי למעט מלגות הניתנות לסטודנטים, את כל יתר ההלוואות יש להחזיר בסופו של דבר לגוף המלווה, ויש לעשות חושבים היטב על גודל ההלוואה הנחוצה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה