יום שישי, 18 באוקטובר 2013

סנטריקס



מה היא מרכזיית סנטריקס?
אם אתם בעלים של בית עסק כל שהוא בכל תחום של פעילות לצורך הענין, הרי שמן הסתם אתם זקוקים תמיד לשירות של מרכזיה מקצועית ואמינה ביותר על מנת שתוכלו לספק מענה מושלם לכל מי שפונה אל בית העסק שלכם בכל שלב משעות הפעילות שלו. מרכזית סנטריקס (Centrex) היא מרכזיה שאיננה ממוקמת בבית הלקוח, אלא אצל ספק השירות של סנטריקס. חברת התקשורת היא שמחזיקה ומנהלת את ציוד התקשורת והתוכנה שדרושים כדי ליישם את השירות הדרוש ללקוח. כלומר, בבית הלקוח אין כל ציוד תקשורת למעט טלפונים, וזאת מכיוון שכל השירות מנהל ומתוחזק על ידי חברת התקשורת באופן ישיר מהמקום שבה מצוייה המערכת.
איך זה עובד הלכה למעשה בשטח עצמו?
סנטריקס מספק חיקוי של חומרת מרכזיה באמצעות שימוש בתוכנות מיוחדות לצורך זה. התוכנות מותאמות אישית לצרכי כל לקוח ולקוח. בשונה ממרכזיה רגילה אפשר ליישם במערכת זו שלוחות מרוחקות הממוקמות באיזורים גיאוגרפיים שונים והן מתפקדות כאילו והן נמצאות במקום של כל יתר השלוחות הנמצאות בבית הלקוח. למערכת תכונות של חיוג ישיר פנימה, DID, שבהם השלוחות הפרטניות מקבלות מספר טלפון ישיר ובלעדי עבור השיחות הנכנסות, ואלה נחשבות לתכונות סטנדרטיות של מרכזית סנטריקס. בנוסף, השלוחות יכולות להיות גם חלק מקבוצה של hunting המאפשרת הפצה אוטומטית של שיחות בין שתיים או יותר שלוחות.



שילוב בין טלפוניית IP וסנטריקס
בטלפוניית IP השיחות הקוליות עוברות דיגיטליזציה ונדחסות לחבילות משודרות ברשת הסנטריקס IP. בצורה כזו ניתן ללקוח שירות המתבסס על היתרונות של הסנטריקס על ידי שילובם בטלפוניית ה – IP. ייתרון משמעותי לשילוב זה הוא גודל ניצול פס הרוחב. כלומר, בזמן שהשיחות אינן פעילות, נמצא רוחב פס גדול יותר שפנוי וזמין עבור מהירות נתונים גבוהה דרך רשת תקשורת מקומית ובמיוחד עבור גישה לאינטרנט. שימוש זה הוא יעיל יותר מאשר במרכזית סנטריקס מסורתית שבו זוג חוטים של נחושת צריך לשרת שלוחה אנלוגית אחת, גם יש או אין שיחה פעילה. במצב השילוב קיבולת רוחב הפס של חוטים אלה עדיין יהיה בשימוש.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה